Desig i certesa de Whitman

Si poguera retrobar el teu rostre,

el cos d’argila transparent,

fill de Manhattan,

vell i formós Walt Whitman,

i pentinar-te la barba de papallones,

o acaronar-te els muscles gastats per la llum,

o escoltar la bromera de la teua veu,

paraules que ferien la pellorfa

de la veritat ocultada.

 

Si poguera enfonsar la llengua

i llepar-te la nuditat del cor,

bategada invicta d’esperances i auguris,

glatir la lenta renúncia corglaçada,

obrir el pit del riu,

que reflecteix fileres

d’obrers tornant a casa,

l’aigua salvatge que em somou els límits,

cantor de les planures,

gimnosofista dels boscatges.

 

Si poguera obrir-te els ulls d’íntim aiguamoll

i contemplar amb tu

un bri d’herba a l’estiu,

una formiga, un gra de sorra,

una tan insignificant

articulació d’aquestes mans,

i que em camines les derives,

passejador del mar,

Adam a l’eixida del sol,

que m’adreces les oblidades passes

i l’horitzó distant de la lliurança,

l’aventura diürna

de la infinita i dolça llum,

que embolcalla éssers i terra i els despulla

perquè no són culpables.

 

Crec que, invisible, ara ets vora meu

com un hàlit que m’escriu els mots i em designa,

com la determinació que em respira els fracassos,

com un viatge sense caos

ni mort entre la florida dels tactes,

i la reconeixença de les veus,

i els òrgans gloriosos,

més enllà de les solituds

que s’ofeguen de màquines i plany,

i que gemegues i pervius

en cada dona i cada home

que amb el fang es barregen,

i broten en l’herba que estimen,

i engendren els àmbits de llum

mentre, en silenci, les estrelles s’esllavissen

pel foscam de la nit.

Deixa un comentari

